1. Визначте основнi нормативно-правовi акти України в сферi соцального захисту дiтей пiльгових категорiй.
Україна дбає про захист дiтей пiльгових категорiй на законодавчому рiвнi. Для цього прийнято вiдповiднi нормативно-правовi акти в сферi соціального захисту дiтей цих категорiй. • Конвенція ООН про права дитини • Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) • Закон України «Про охорону дитинства». • Закон України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування». • Закон України «Про органи і служби у справах неповнолітніх та спеціальні установи для неповнолітніх». • Закон України «Про реабілітацію інвалідів в Україні». • Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». • Постанова Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 №22 „Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”; • Указ Президента України від 30.12.2000 № 1396/2000 „Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей” - - Указ Президента України від 11.07.2005 № 1086/2005 „Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей”. • Наказ МОН/МОЗ від 21.04.2005 № 242/178 «Про посилення роботи щодо профілактики захворюваності дітей у навчальних закладах та формування здорового способу життя учнівської та студентської молоді». • Указ Президента України від 04.05.2007 № 376/2007 „Про додаткові заходи щодо захисту прав та законних інтересів дітей”.
2. Діти яких пiльгових категорiй є серед числа ваших учнів
У Вуглегірській школі-інтернаті для розумово вiдсталих дiтей-сирiт у 5-9 класах, де я викладаю українську мову та літературу є учні слідуючих пільгових категорій: • дiти-сироти - в яких померли чи загинули батьки; • діти, позбавлені батьківського піклування: - діти, які залишилися без піклування батьків у зв'язку з позбавленням їх батьківських прав; - діти, відібрані у батьків без позбавлення батьківських прав; - діти, батьки яких безвісно відсутні або недієздатні; - діти, батьки яких оголошенi померлими; - діти, батьки яких відбувають покарання в місцях позбавлення волі та перебувають під вартою на час слідства; - діти, батьки яких розшукуються органами внутрішніх справ, пов'язаним з ухиленням від сплати аліментів та відсутністю відомостей про їх місцезнаходження; - діти, батьки яких тривало хворiють, що перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов'язки; -підкинуті діти; - діти, батьки яких невідомі; - діти, від яких відмовились батьки; - безпритульні діти; • дiти-iнвалiди
3.Як ви вважаєте, на скільки ефекивною є особисто ваша педагогічна діяльність щодо соціального захисту дiтей пiльгових категорiй в умовах освітньго інтернатного закладу (назвіть конкретні заходи і визначте їх ефекивність)?
На уроках украънської мови та літератури, відбувається реалізація у змісті системи моральних, етичних і художньо-естетичних уявлень, що відповідають вимогам виховання національно свідомих громадян України, постійно проводиться патріотичне і громадянське виховання, прищеплюється любов до Батьківщини, до рідного краю. Такі уроки вважаю ефективними. - постiйне ведення щоденникiв психолого-педагогiчного спостереження; - соцiальний паспорт класу; - виховання соцiальної компетентностi та пiдготовка до самостiйного життя; - уроки та позакласні заходи, на яких систематично поступово ведеться пiдготовка дiтей-сирiт та дiтей, позбавлених батькiвського пiклування до самостiйного життя; - уроки-тренiнги з пiдготовки до самостiйного життя; - цiлеспрямована корекцiйна робота пiд час навчання та позаурочний час; - проведення розвиваючих iгор; Таким чином, всi мої уроки української мови та літератури, позакласнi заходи, направленi на адаптацiю учнiв у соцiумi, на пiдготовку їх до самостiйного трудового життя, яке дуже вiдрiзняється вiд життя у школi i набагато складнiше, нiж життя звичайних здорових людей.
1. Визначте основнi нормативно-правовi акти України в сферi соцального захисту дiтей пiльгових категорiй.
ОтветитьУдалитьУкраїна дбає про захист дiтей пiльгових категорiй на законодавчому рiвнi. Для цього прийнято вiдповiднi нормативно-правовi акти в сферi соціального захисту дiтей цих категорiй.
• Конвенція ООН про права дитини
• Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ)
• Закон України «Про охорону дитинства».
• Закон України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування».
• Закон України «Про органи і служби у справах неповнолітніх та спеціальні установи для неповнолітніх».
• Закон України «Про реабілітацію інвалідів в Україні».
• Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
• Постанова Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 №22 „Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”;
• Указ Президента України від 30.12.2000 № 1396/2000 „Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей” - - Указ Президента України від 11.07.2005 № 1086/2005 „Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей”.
• Наказ МОН/МОЗ від 21.04.2005 № 242/178 «Про посилення роботи щодо профілактики захворюваності дітей у навчальних закладах та формування здорового способу життя учнівської та студентської молоді».
• Указ Президента України від 04.05.2007 № 376/2007 „Про додаткові заходи щодо захисту прав та законних інтересів дітей”.
2. Діти яких пiльгових категорiй є серед числа ваших учнів
У Вуглегірській школі-інтернаті для розумово вiдсталих дiтей-сирiт у 5-9 класах, де я викладаю українську мову та літературу є учні слідуючих пільгових категорій:
• дiти-сироти - в яких померли чи загинули батьки;
• діти, позбавлені батьківського піклування:
- діти, які залишилися без піклування батьків у зв'язку з позбавленням їх батьківських прав;
- діти, відібрані у батьків без позбавлення батьківських прав;
- діти, батьки яких безвісно відсутні або недієздатні;
- діти, батьки яких оголошенi померлими;
- діти, батьки яких відбувають покарання в місцях позбавлення волі та перебувають під вартою на час слідства;
- діти, батьки яких розшукуються органами внутрішніх справ, пов'язаним з ухиленням від сплати аліментів та відсутністю відомостей про їх місцезнаходження;
- діти, батьки яких тривало хворiють, що перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов'язки;
-підкинуті діти;
- діти, батьки яких невідомі;
- діти, від яких відмовились батьки;
- безпритульні діти;
• дiти-iнвалiди
3.Як ви вважаєте, на скільки ефекивною є особисто ваша педагогічна діяльність щодо соціального захисту дiтей пiльгових категорiй в умовах освітньго інтернатного закладу (назвіть конкретні заходи і визначте їх ефекивність)?
На уроках украънської мови та літератури, відбувається реалізація у змісті системи моральних, етичних і художньо-естетичних уявлень, що відповідають вимогам виховання національно свідомих громадян України, постійно проводиться патріотичне і громадянське виховання, прищеплюється любов до Батьківщини, до рідного краю. Такі уроки вважаю ефективними.
- постiйне ведення щоденникiв психолого-педагогiчного спостереження;
- соцiальний паспорт класу;
- виховання соцiальної компетентностi та пiдготовка до самостiйного життя;
- уроки та позакласні заходи, на яких систематично поступово ведеться пiдготовка дiтей-сирiт та дiтей, позбавлених батькiвського пiклування до самостiйного життя;
- уроки-тренiнги з пiдготовки до самостiйного життя;
- цiлеспрямована корекцiйна робота пiд час навчання та позаурочний час;
- проведення розвиваючих iгор;
Таким чином, всi мої уроки української мови та літератури, позакласнi заходи, направленi на адаптацiю учнiв у соцiумi, на пiдготовку їх до самостiйного трудового життя, яке дуже вiдрiзняється вiд життя у школi i набагато складнiше, нiж життя звичайних здорових людей.
1 июня 2010 г. 2:11